Man vet på fullt allvar inte om man skall skratta eller gråta. Igår gick många bloggar och Twitterkonton varma efter att Nordea via pressmeddelande lanserade musiktjänsten Check-In-Music, CHIMP, tillsammans med Universal Music. Man erbjuder musiktjänsten, som är en form av streamingtjänst precis som Spotify, till sina kunder som är mellan 18-28 år. Alla kunder får således inte ta del av tjänsten.
Det skulle vara intressant att se hur prioriteringslistan på Nordea ser ut efter att det här lanserats. Det kan inte vara helt gratis att lansera en tjänst som denna och det lär varit många timmars arbete som behövts. Nordea har varit den bank av de stora som fått utstå en hel del kritik för sina internettjänster och att de inte riktigt håller en bra standard. Det är ganska självklart att det sticker i ögonen på befintliga kunder när en sådan har sak framkommer. Särskilt nu om då inte alla kunder får ta del av CHIMP.
Det gick en hel del tankar och rykten om att det skulle vara en PR-kupp med mera men det är högst troligt att detta faktiskt är på riktigt. En av av Nordens största banker har således lanserat en musiktjänst. Frågan är när man kan börja köpa fonder och spara pengar hos Spotify?